M’atuvu news

Van februari 2008 tot nu heeft het M’atuvu– team samen met tientallen jonge gemotiveerde binnen- en buitenlandse kunstenaars een 20-tal tentoonstellingen en evenementen georganiseerd in haar shopwindow in de Lakensestraat in Brussel. Iedere expo had zijn eigenheid en kwaliteiten, en kon steevast rekenen op een schare fans. Niet alleen M’atuvu ging er ieder jaar op vooruit, ook de buurt onderging een positieve verandering. Door deze gentrificatie kwamen echter andere belangen voorop, en kregen we te horen dat onze huurovereenkomst niet verlengd zal worden. Noodgedwongen moeten we het M’atuvu-project dus vroegtijdig stopzetten, en trekken we eind maart de stekker eruit.
Maar we blijven uiteraard niet bij de pakken zitten en grijpen deze gelegenheid om een nieuw project op poten te zetten, nog straffer en nog dynamischer. Binnen enkele maanden hopen we jullie dit met veel plezier voor te stellen.
Via dit kanaal zullen we jullie verder blijven informeren over onze vorderingen, en vragen we misschien zelfs jullie mening of medewerking.
Bedankt voor jullie trouwe belangstelling, en tot binnenkort!
Het M’atuvu team
Meer informatie: Josworld, designers collective – www.josworld.org

———————————————

Depuis février 2008, jusqu’aujourd’hui, l’équipe M’atuvu organisait dans son shopwindow une vingtaine d’expositions et événements avec des jeunes artistes belges et internationaux dans la rue de Laeken à Bruxelles. Chaque exposition avait sa propre caractéristique et ses qualités spécifiques et pouvait compter sur une foule de fans. Pendant ces années pas seulement M’atuvu a progressé mais aussi bien le quartier a changé positivement. Cependant par cette gentrification d’autres intérêts ont passé avant, parce que nous venons d’apprendre que le bail de la galerie ne sera pas prolongé. Par la forces des choses nous sommes donc obligés d’arrêter précocement le projet M’atuvu et ceci fin mars.Evidemment , nous ne laissons pas nous décourager, au contraire, cette occasion nous donne l’opportunité de commencer un nouveau projet, encore plus fort et plus dynamique. Nous espérons pouvoir vous l’annoncer avec beaucoup de joie dans quelques mois.

Nous continuons vous informer de nos progrès, en vous demandant votre avis et même une eventuelle collaboration.

Merci de votre attention et à bientôt!
L’équipe M‘atuvu

Plus d’informations: Josworld, designers collective – www.josworld.org

0 Responses to “M’atuvu news”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

M’ATUVU !

M'ATUVU is a project of Josworld - Designers Collective. Every month we organise a cool event, exposition, concert or whatever in our funky shop window in Brussels city center. We encourage you to drop by, or better, to participate and show your creativity to the world!

M'ATUVU - Creative Shopwindow Lakensestraat 113, rue de Laeken 1000 BXL (near KVS - flemish theatre)

